موسسه اسم اعظم | بزرگترین و معتبرترین فروشگاه ادعیه مستند حرز امام جواد (علیه السلام)

دعای دفع سحر امیرالمومنین (امام علی ع) چیست؟

دعای دفع سحر حضرت علی (علیه السلام)، متن دعا، خواص و آداب استفاده از دعای دفع سحر

دعای دفع سحر حضرت علی (علیه السلام)، دعای مخصوص دفع سحر و جادو به نقل از امیرالمومنین (علیه السلام) که طبق نص روایت، در دفع سحر و طلسم .

موثر می باشد. این دعا همان دعای رفع سحر و جادو در مفاتیح است که مرحوم شیخ عباس قمی نقل فرموده است.

دعای مخصوص دفع سحر امیرالمومنین (علیه السلام)

علامه مجلسی در حلیۀ المتقین می گوید:

در حدیث معتبر منقول است که

حضرت امیر المؤمنین (ع) فرمودند:

برای دفع سحر این تعویذ را بر پوست آهو بنویسند و با خود نگاه دارند.

 

برای خرید دعای دفع سحر امام علی ع کلیک کنید:

خرید محصول حرز اصلی امام جواد (ع) + دعای دفع سحر امام علی (ع)

 

دعای دفع سحر امیرالمومنین چیست؟

دعای دفع سحر حضرت علی (علیه السلام)، دعای مخصوص دفع سحر و جادو است که از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل شده و طبق نص روایت، در دفع سحر و طلسم موثر می باشد. این دعا همان دعای رفع سحر و جادو در مفاتیح است که مرحوم شیخ عباس قمی نقل فرموده است.

از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل است که باید این دعا روی پوست آهو نگارش و به وی آویزان یا همراه شود. حضرت در این روایت می فرماید: «نوشتن این دعا روی پوست آهو و آویزان کردن آن به شخص باعث میشود ضرری از سحر و طلسم و نیرنگ ها به شخص وارد نشود».

متن این دعا چنین است:

متن دعای دفع سحر

متن دعای دفع سحر حضرت علی (علیه السلام) که خاصیت دفع طلسم و سحر را دارد چنین است:

( ِبسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَماشاءَ اللّهِ بِسْمِ اللّهِ لاحَوْلَ وَلاقُوَّةِ اِلاّ بِاللّهِ قالَ مُوسى ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرَاِنَّ اللّهَ سَيُبْطِلُهُ اِنَّ اللّهِ لايُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدينَ فَوَقَعَ الْحَقُ وَبَطَلَ ماكانُوا يَعْمَلُونَ فَغْلِبُوا هُنالِكَ وَانْقَلَبُوا صاغِرينَ)

ترجمه دعای دفع سحر حضرت علی (علیه السلام)

به نام خدا، و به خدا، به نام خدا، آنچه خدا خواست، به نام خدا، و جنبش و نیرویى نیست مگر به خدا. موسى گفت: آنچه شما آوردید سحر است، همانا خدا آن را باطل مى‏کند. خدا کار بدکاران را اصلاح نمى‏کند. پس حق واقع شد، و آنچه آنان انجام داده‏ بودند باطل گشت، در آنجا مغلوب شدند، و با خوارى بازگشتند.

خواص دعای دفع سحر امام علی ( علیه السلام)

همانطور که از اسم این دعا واضح است؛ دعای دفع سحر طلسم را زایل می کند. لذا خواص و آثار این دعا همانگونه که مشخص است منحصر در دفع سحر و طلسم و سپس از بین بردن مشکلات و گرفتاری های ناشی از سحر و طلسم می باشد. از اینرو گاها برخی افراد که مشکلات مادی یا روحی خود را از سحر و طلسم شدن می دانند برای از بین بردن آن مشکلات به این دعا متوسل می شوند. حتی برخی زوج ها که تاخیر افتادن در ازدواج خویش را در اثر طلسم و سحر می دانند و دنبال دعای رفع سحر و جادو برای ازدواج هستند، در صورتی که یقین به سحر و طلسم شدن می باشند می توانند از این دعا برای رفع طلسم خویش بهره مند گردند.

آداب استفاده دعای دفع سحر امام علی

برای دعای دفع سحر حضرت علی (علیه السلام) آداب و شرایطی وجود دارد که در جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن لازم است رعایت شود. این آداب چنین اند:

  • 1- وضو داشتن و رو به قبله بودن در موقع نگارش حرز
  • 2- نوشتن صحیح و درست متن دعا بر روی پوست آهو
  • 3- همراه نمودن دائمی این دعا با خود به هرنحو ممکن (مانند آویزان کردن)
  • 4- رعایت احترام قلبی و داشتن اعتقاد نسبت به تاثیرات آن
  • 5- رعایت تقوای الهی و همسو شدن با دعا و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر آن
  • 6- وضو داشتن در موقع همراهی مطلوب است
  • 7- همراه داشتن در دستشویی اشکالی ندارد (بشرط عدم قصد بی احترامی)

منابع دعای دفع سحر امام علی

  • 1- بحارالانوار، ج92، ص 124
  • 2- طبّ الأئمه، ص 35
  • 3- حلیه المتقین، فصل یازدهم
  • 4- مفاتیح الجنان، باب سوم باقیات الصالحات (بخش ادعیه و عوذات)

محصولات و ادعیه مرتبط با دعای دفع سحر

برخی محصولات و ادعیه دیگر که مفید دفع سحر می باشند:

  • 1- حرز امام جواد (علیه السلام)
  • 2- حرز امیرالمومنین (علیه السلام)
  • 3- حرز ابی دجانه
  • 4- خواندن آیه سخره: از حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) منقول است: هرکه از شیاطین و جادوگران ترسد، آیه سخره را بخواند«اِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمواتِ وَالْاَرضَ فی سِتَّهِ اَیّامٍ ثُمَّ اسْتَوی عَلَی الْعَرشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثیثاً وَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّراتٍ بِاَمْرِهِ اَلا لَهُ الْخَلْقُ وَالاَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اُدْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعاً وَخُفْیَهً اِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدینَ وَلا تُفْسِدُوا فِی الاَرْضِ بَعْدَ اِصْلاحِها وَادْعُوهُ خَوفَاً وَطَمَعاً اِنَّ رَحْمَه اللَّهِ قَریبٌ مِنَ الْمحْسِنینَ» [اعراف، آیه56-54»
  • 5- از حضرت علی (علیه السلام) روایت شده است: جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روزها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید؛ « بِسمِ الله وَ بِالله سَنشُدُّ عَضُدَكَ بِأخیك وَ نَجعَلَ لَكُما سُلطاناً فَلا یَصِلونَ إلَیكُما بِآیاتِنا أنتُما وَ مَن اتَّبَعَكُما الغالِبون» (بحار الانوار، ج 92، ص 129)
  • 6- علامه كفعمی دعایی به عنوان حدیث قدسی نقل كرده است كه خداوند به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمود: كسی كه دوست دارد از سحر در امان باشد، بگوید: «اللَّهُمَّ رَبَّ مُوسَی وَ خَاصَّهُ بِكَلَامِهِ وَ هَازِمَ مَنْ كَادَهُ بِسِحْرِهِ بِعَصَاهُ وَ مُعِیدَهَا بَعْدَ الْعَوْدِ ثُعْبَاناً وَ مُلَقِّفَهَا إِفْكَ أَهْلِ الْإِفْكِ وَ مُفْسِدَ عَمَلِ السَّاحِرِینَ وَ مُبْطِلَ كَیْدِ أَهْلِ الْفَسَادِ مَنْ كَادَنِی بِسِحْرٍ أَوْ بِضُرٍّ عَامِداً أَوْ غَیْرَ عَامِدٍ أَعْلَمُهُ أَوْ لَا أَعْلَمُهُ وَ أَخَافُهُ أَوْ لَا أَخَافُهُ فَاقْطَعْ مِنْ أَسْبَابِ السَّمَاوَاتِ عَمَلَهُ حَتَّی تُرْجِعَهُ عَنِّی غَیْرَ نَافِذٍ وَ لَا ضَارٍّ لِی وَ لَا شَامِتٍ بِی إِنِّی أَدْرَأُ بِعَظَمَتِكَ فِی نُحُورِ الْأَعْدَاءِ فَكُنْ لِی مِنْهُمْ مُدَافِعاً أَحْسَنَ مُدَافَعَةٍ وَ أَتَمَّهَا یَا كَرِیم» (مصباح كفعمی، ص 228/ بحار الانوار، ج 92، ص 319)
  • 6- همچنین گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، خواندن سوره های معوذتین (ناس و فلق) و آیت الکرسی و پرداختن صدقه و نیز خواندن نماز شب و نیز دعاهای دفع سحر مجرب و معتبر دیگر، از جمله راهکارهایی است که از سوی دین برای دفع سحر توصیه شده است.
خبرنامه هفتگی اسم اعظم
خبرنامه هفتگی اسم اعظم
با عضویت در خبرنامه ما، هر هفته یک ایمیل مفید دریافت کنید!
شما هر زمان که بخواهید میتوانید عضویت خودتان را لغو کنید!
4 نظرات
    1. موسسه فرهنگی اسم اعظم می گوید

      جهت مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه شود.

  1. بنده خدا می گوید

    سلام خداقوت، می خواستم بدونم تفاوت این دعا از لحاظ شکل و اثر با حرز حضرت علی چیه؟ و آیا لینکی برای متن و ترجمه آن دارید؟

    1. کارشناس پاسخگو (شماره 101) می گوید

      مخاطب گرامی؛
      سلام علیکم
      از لحاظ اثربخشی در دفع سحر، بین دعای دفع سحر امیرالمومنین (ع) و حرز امیرالمومنین (ع) تفاوت چندانی وجود ندارد اما محتوای متن و نوع نگارش این دو کاملا متفاوت است.
      شما می توانید متن کامل، آداب استفاده، فواید و منبع اصلی حرز امیرالمؤمنین (ع) را از طریق لینک https://esmeazam.com/%d8%ad%d8%b1%d8%b2-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%88%d9%85%d9%86%db%8c%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%a2%d8%af%d8%a7%d8%a8-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af/ مشاهده و مطالعه فرمایید.
      موفق باشید.
      یاعلی

چرا نظرتان را نمی‌نویسید؟

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود

از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید

چهار × دو =