موسسه اسم اعظم | بزرگترین و معتبرترین فروشگاه ادعیه مستند حرز امام جواد (علیه السلام)

راه های دفع چشم زخم

1-گفتن سه مرتبه «ما شاءالله لا قوه الا بالله العلي العظيم» حين ترس از چشم زخم
2-خواندن سوره هاي (قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس)
3-خواندن آيه «و ان يكاد الذين كفروا…»؛
4-خواندن سوره «ناس» هنگام بيرون رفتن از منزل
5-در مورد (اسپند) از حضرت رسول(ص) نقل شده كه بر هر يك از برگ و دانه درخت اسفند ملكي موكل است كه با آنها هست تا آن كه بپوسد و ريشه و شاخه اش غم و سحر را برطرف مي كند و در دانه اش شفاي هفتاد درد است. (مفاتيح الجنان، ص 335) در روايت اين معناست كه اسپند دود كردن براي دفع چشم و نظر، و نيز راندن شياطين سودمند است «سفينه البحار»، ماده حرمل

5- راهكار ديگر صدقه دادن است كه براساس روايات درمان و مانع همه خطرات از جمله چشم زخم است چنان كه در رواياتي آمده است: «ان الصدقه لتدفع سبعين بليه من بلايا الدنيا» همانا صدقه، هفتاد بلا از بلاياي دنيا را دور مي كند. (كافي، ج 4، ص 6) . اينكه چشم زخم در برخي افراد يك امر طبيعي است يا اينكه اختياري است و مي توان از آن جلوگيري كرد ذكر اين نكته لازم است كه بعضي گفته اند چشم كسي كه از روي حسادت يا از روي شگفتي به موردي حساس مي شود، تشعشعي از خود ساطع مي كند، كه شايد بتوان گفت اين حالت قدرت نفس آن شخص است. بي شك چشم زخم به عنوان علت ناقصه و در طول علت فاعلي حقيقي يعني خداوند متعال قرار دارد و به اذن او تأثير مي گذارد. نكته بعدي آن كه اين قدرت تحت اختيار و اراده آن شخص نيست كه زخم خود را تنها نثار دشمنان كند، با اين همه كسي كه چشم او دچار اين قدرت شده است، شايسته است به نكات زير براي جلوگيري از آسيب رساني كمتر به مؤمنين توجه كند.
الف) اگر انساني مي داند اين قدرت در چشم هاي اوست تا آنجا كه ممكن است به اموري كه مورد شگفتي يا حسادت او است، نگاه نكند، يا اگر نگاه كرد فورا روي خود را برگرداند و با دعا و توسل اثر آن نگاه را از بين ببرد.
ب) اگر چيزي به ذهن چنين شخصي خطور كرد با ذكر لاحول ولاقوه الا بالله العلي العظيم به قدرت خدا اقرار كند و به او پناه ببرد.
ج) هر چه ايمان به خدا، معاد و عقايد مذهبي محكم تر باشد، اموري مثل چشم زخم در آنجا زمينه بروز و ظهور كمتري پيدا مي كند و در صورت رعايت اين موارد و اصول مربوطه اگر احيانا چشم زخمي اتفاق افتاد، ديگر آن شخص مقصر نيست.

از رسول خدا(ص) روايت شده كه فرمود: چشم زخم حق است، وقتي يكي از شماها به انسان يا حيواني يا اشياء ديگري كه زيبا است بنگرد و تعجب نمايد، بگويد: آمنت بالله و صلي الله علي محمد و آله پس از آن، اثر چشمش خنثي مي شود. از امام صادق(ع) : كسي كه چيزي از برادرش او را متعجب ساخت، بگويد: تبارك الله احسن الخالقين زيرا چشم زخم حق است. همچنين در برخي از آيات و روايات گفتن ماشاءالله  نيز درباره چيزي كه انسان را به شگفتي مي آورد، به عنوان يكي از راه هاي جلوگيري از تأثير چشم زخم بيان شده است. حضرت امام صادق(ع) : هرگاه بخواهيد با دوستي آراسته و چشمگير از خانه بيرون رويد، معوذتين (قل اعوذ برب الفلق… و قل اعوذ برب الناس…» را بخوانيد تا چشمي در شما اثر نكند.» (بحارالانوار، ج95، ص331)

خبرنامه هفتگی اسم اعظم
خبرنامه هفتگی اسم اعظم
با عضویت در خبرنامه ما، هر هفته یک ایمیل مفید دریافت کنید!
شما هر زمان که بخواهید میتوانید عضویت خودتان را لغو کنید!
4 نظرات
  1. Shahab می گوید

    سلام بر شما _ آیا شما حرز کبیر امام جواد علیه السلام را بر روی پوست آهو و در ساعت سعد و با قلم مخصوص اسلامی مینویسید یا بر روی کاغذ اسلامی؟اگر بر روی کاغذ هم توسط فردی مومن و با شرایطش نوشته شود،چطور،آیا همان تاثیرات حرز هم موثر و قوی است؟ لطفاً در اسرع وقت پاسخگو باشید بسیار ممنون و موفق باشید

    1. موسسه اسم اعظم می گوید

      سلام
      حرز امام جواد روی پوست اهو با اداب توسط طلاب حوزه علمیه مشهد نگارش و زیر نظر اساتید عالی حوزه علمیه قم می باشد

  2. hoda می گوید

    سلام ایا وقتی نماز حرز را میخوانیم و حرز را به بازو میبندیم و بعد به هردلیلی حرز را از بازو باز میکنیم ..برای دوباره بستن حرز به بازو باید نماز رو هم دوباره بخونیم؟ یا همون بار اول کافیه؟ ممنونم

    1. کارشناس پاسخگو (شماره 101) می گوید

      مخاطب گرامی؛
      سلام علیکم
      خیر نیازی نیست هربار مجدد نماز خوانده شود. همان بار اول کافی است.
      موفق باشید.
      یاعلی

چرا نظرتان را نمی‌نویسید؟

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود

از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید

5 × 5 =